Wednesday, July 07, 2010

Se pagi di Kijal

Hari ini balik dari kerja terus saja aku memecut motor kriss ku menuju ke kampung ku Kijal untuk pergi memukat ikan. Sampai di pantai Kijal saya nampak orang belum pergi lagi. Huh lega rasa. Sampan terus dilancar ke laut, kami 11 orang mencari kawanan ikan tapi hari ini tidak ada ikan yang timbul atau dapat dikesan oleh radar. Pukul 11 pagi kami bertolak balik dalam kekecewaan. Tak apa lah..esok ada lagi. Semasa diatas bot saya sempat juga mengambil beberapa keping gambar seperti gambar Celcom Kijal, hotel Awana dan gambar batu Penunjuk.

Sampai didarat saya terus pergi ke gerai durian didepan setesen minyak Petronas Kijal untuk melihat sendiri keadaan gerai durian sebab dengar kata durian Kijal sudah luruh. Sampai digerai itu saya nampak ramai orang sedang membeli durian. Durian pun saya nampak berlambak-lambak. Terus saja saya mengambil gambar durian itu. Harganya bergantung pada saiz durian. Paling mahal RM10 dua biji yang bersaiz besar. Saya pun beli jugak RM20 untuk dibuat pengat durian.

Sampai dirumah saya pun pergi membeli bahan-bahan untuk membuat pengat durian. Dalam masa setengah jam pengat durian pun siap dan pada tengah hari kami menjamu selera pengat durian hasil tangan OrangKijal.

0 comments:

IKLAN

Pelaris orangkijal

Labels


 

Design by Amanda @ Blogger Buster