Sunday, May 31, 2009

Sewa bot: Trip Memancing atau Candat Sotong

Kalu kawan-kawan kaki pancing terasa nak menduga arus di perairan Kemaman bolehlah berhubung dengan saya. Saya kenal jugaklah beberapa orang tekong bot yang akan dapat memuaskan hati kaki pancing..maknanya payoh nak balik kosonglah. Harga sewa adalah sekitar RM500-RM1500 bergantung pada size bot. Biasanya sewa bermula pada jam 3 ptg dan berakhir pada jam 10.00 pagi keesokkannya. Kebanyakkan bot yang saya tahu ni ada kelengkapan seperti gprs, scanner/radar dan kelengkapan memasak. Cuma life jacket je penyewa kena bawa sendiri. Jumlah kaki pancing untuk sebuah bot adalah antara 6-8 orang, bergantung pada size bot.


Sekarang ni di sekitar perairan Kemaman adalah musim mencandat sotong dan mengail ikan tenggiri. Hasil untuk satu malam adalah sekitar 40-100 kg untuk satu malam. Bergantung jugak pada sotong sama ada nak hinggap atau tidak.

Yang bestnya tekong yang saya kenali ini akan berusaha untuk memuaskan kaki pancing, maknanya tekong ini tidak akan duk saje lah kalu hasil tidak menggalakkan.

Kepada kaki pancing, hubungilah saya kalu nak buat trip memancing atau mencandat sotong...

IKLAN

Pelaris orangkijal

Labels


 

Design by Amanda @ Blogger Buster